human logoKiskunhalasi Szakképzési Centrum

Dékáni Árpád Technikum

6400 Kiskunhalas, Kossuth u. 23. | +36-77/421-379

Erasmus

„Dékánisok az Unióban”, 2019-1-HU01-KA102-060314 számú pályázat keretein belül, lehetősége nyílt 12 tanulónknak, hogy három hetes külföldi szakmai gyakorlaton vehessenek részt.

Szépészeink, ápolóink és egészségügyi ágazatos tanulóink tölthettek három hetet, 2020.01.25-2020.02.15-ig Barcelonában.

20200209 134149 1361 x 753

A tanulók fodrász- és kozmetikai szalonokban, valamint idősek otthonában hasznosíthatták eddigi tanulmányaikat és szerezhettek új ismereteket, tapasztalatokat, valamint találkozhattak és alkalmazkodhattak Barcelona kulturális sokszínűségéhez, mindennapi életéhez.

20200210 134640 978 x 2064  20200210 135800 978 x 2064  IMG 0cde10019aa3f758295c8dbbfc9ef4b5 V 600 x 800

Tanulónk beszámolója:

Pár héttel ezelőtt egy olyan lehetőség adott számunkra, hogy 3 hetet eltölthettem Spanyolországban azon belül pedig Barcelonában, ahol egy idősek „napközijében” dolgozhattam kedves és nagyon rendes emberekkel.

2020. 01.25.-én hajnalban indultunk az iskolánktól fel Budapestre, a Liszt Ferenc repülőtérre ahonnan 6-órakkor indult a gépünk. Számomra nagyon izgalmas volt az egész utas-felvétel, a bőrönd feladás és persze maga a repülés is. Barcelonába busszal jöttek elénk és vittek minket a szállásra. Útközben, amikor a szeműnk elé tárult Barcelona, mindenki ámulattal nézett. A szálláshoz közeli helyen lerakott minket a busz, majd megérkezett a fogadóbizottság, beengedtek minket, a táskákat, bőröndöket felcipeltük és hölgy rövid tájékoztatót tartott nekünk, hogy mit szabad és mit nem szabad csinálni a lakásban. A négy szobában mi döntöttük el, hogy lakunk. Miután kipakoltunk, körbenéztünk mit hol találunk, páran elmentünk szétnézni a környéken. Már az első napon rengeteg dolgot láttunk Barcelonában.

Másnap, vasárnap reggel fedeztük fel a nagyon szép reggeliző helyet, ahol egy kedves idős hölgy fogadott minket. Vasárnapi túránkon elsőnek a Sétáló utcára mentünk ahol gyönyörű díszes panelházak és persze rengeteg ember is volt, főleg turista. Séta közben nagyon sok cukrászda és étterem előtt haladtunk el ahol fantasztikus és egzotikus ételeket láttunk. Ekkor találkoztunk egy kedves katalán hölggyel, akivel beszélgetésbe elegyedtünk és mesélt pár dolgot Spanyolországról. A beszélgetés után irányt váltottunk és rátaláltunk az igazi sétáló utcára, ahol hatalmas tömeg volt, mindenhol virágárusok, szuvenír és édesség standok voltak, a végén pedig élőszobrok szórakoztatták a turistákat. Kijutottunk a Kolumbusz- emlékműhöz és a kikötőbe is, hazafelé pedig kipróbáltuk a barcelonai metrót.

Hétfőn kezdődött a munka. Két csoportra osztottak minket és megnéztük a munkahelyeket, ki hogyan talál el oda. Mindegyik nagyon szép környéken volt. Nekem szerencsém volt, nagyon kedves emberek fogadtak minket, a főnököm egy kedves hölgy volt, akitől bármikor kérhettünk segítséget.

Másnap, kedden, volt a legelső munkanapom délelőtt 9-től 2-ig kellett dolgoznom, váltott műszakban, mert a társam délután 2-től 7-ig dolgozott és félidőben cseréltünk műszakot. A feladataimat előre megadták. Reggel, mikor megérkeztem és átöltöztem fehér munkaruhába. én fogadtam az időseket, akik már 8 órától jöttek. Segítettem nekik az öltözésben, elkísértem őket a helyükre. Amikor mindenki megjött, elkezdődtek a foglalkozások. Általában 2-3 csoportra voltak osztva, az egyik csoportban azok voltak, akiknek már sokkal előrehaladottabbak állapotban volt a dementiájuk, itt olyan feladatokat csináltattak velük, amikkel az emlékező képességüket tudták fenntartani. A másik csoporttal pedig aktív tevékenységeket végeztek: tornáztak, rajzolta, kirakóztak, bowlingoztak vagy bingóztak. Én is sokat bingóztam velük, segítettem nekik megtalálni a megfelelő számokat, ez eléggé nehéz volt először, mert nem tudtam spanyolul a számokat, de az egyik ápolónővel sokat beszélgettem és megtanította nekem spanyolul 1-10-ig a számokat. A foglalkozások után jött a zenés torna és előkészülődés az ebédhez. Minden nap nagyon finom étel volt, én is kaptam belőle, volt saláta hallal, pizza, finom zöldség leves. Mikor végeztem kettőkor a munkámmal, jött a társam és leváltott.

Hétfőtől- péntekig dolgoztunk csak, mivel a hétvégéink szabadok voltak ott mindig kirándultunk, az első szabad hétvégénken elmentünk ismét a sétáló utcára. Voltunk a piacon, ami gyönyörű hely, eredetileg hal piac, de rengeteg finom gyümölcs, smoothie, édesség is volt. A piac után a helyi Tropicariumba mentünk, majd étteremben ebédeltünk és voltunk plázában is. Következő nap, vasárnap elmentünk megnézni a Picasso múzeumot, sétáltunk a környékén és ott is rengeteg bolt volt. Egy kötelező kulturális programunk volt aznap: a Sagrada Familiát néztük meg, ez volt az egyik legszebb dolog amit Barcelonában láttam. A nap végén meglepetés vacsorára mentünk, ami tényleg nagy meglepetés volt.

20200201 122110 20200201 203918 IMG 0169

A következő héten megint hétfőtől- péntekig dolgoztunk, de közben jártunk délutánonként boltokba, étterembe és egy nagy bevásárló központba, és akivel tudtunk igyekeztünk beszélgetni.

IMG 0205 IMG 0284 IMG 0478

A második hétvégén megint kirándultunk és meglepetésünkre egy felvonulás közepébe csöppentünk bele, egy télűző fesztivál volt, Eulália fesztiválnak hívják kint. A fesztivál után elmentünk egy viasz múzeumba, ami eszméletlenül jó volt. Nagyon élveztem: sok híres embert láttunk szoborformában, bár voltak részek, amik ijesztőek voltak, de azért jót múlattunk. Étteremben ebédeltünk ismét és utána vásároltunk pár dolgot.

IMG 0640 IMG 0687 IMG 0678

Nekem az utolsó szabad vasárnapunk volt a kedvenc napom. Aznap is volt egy kötelező programunk: a Güell Park, nekem nagyon látványos volt az a sok épület, amik mozaik darabokkal voltak kirakva. És nagyon tetszett az a rengeteg zöld növény és pálmafa… A csoportnak az volt a kérése, hogy menjünk ki a tengerpartra Háló Katalin, valamint Pálmai Rafaella tanárnők elvittek minket oda, amiért mindenki nagyon hálás nekik, mert gyönyörű volt. Páran levettük a cipőnket és belesétáltunk a hideg tengerbe, voltak, akik úsztak is benne. A szállásunktól nem messze lévő étterembe ebédeltünk, ahol nagyon finom ételeket főznek, itt kipróbáltam a polipot, kagylót és a tintahal karikát, amik nagyon ízlettek, bár félve kóstoltam meg mindegyiket. Este pedig megint a meglepetés vacsorára mentük.

Az utolsó héten délutánosként kezdtem, ott a feladataim az ebédeltetés volt, rész kellett vennem a délutáni foglalkozásokban és segítenem kellett az időseknek higiéniás szükségleteknél. Pénteken, az utolsó napon egy idős hölgynek megünnepelték a születésnapját, és mikor lejárt a műszakom, mindenki elköszönt tőlem, volt, aki angolul, volt, aki spanyolul és minden jót kívántak nekem és a társamnak is, akivel váltottuk egymást. Mikor hazaértem, már mindenki a pakolászott és az utolsó simításokat végezték a szállásunkon, hogy ugyan olyan szép, tiszta és rendezett legyen, mint mikor megkaptuk. Másnap reggel korán keltünk, mert 9-kor indult a gépünk haza, itt is izgalmas volt számomra a bőrönd-feladás, az utas-felvétel és maga repülés is jó volt. De az odafelé út valahogy jobban tetszett, itt alig vártam már, hogy leszálljunk. Mikor megtörtént, nagyon furcsa volt újra magyar nyelvet hallani 3 hét után, de jó érzés volt haza jönni végre Magyarországra.